بروکرها از طریق برنامه های کامپیوتری که به پلتفرم‌های معاملات آنلاین معرف هستند، این امکان را فراهم می کنند که افراد مختلف از هر نقطه‌ای از جهان بتوانند معاملات متنوع و مشابهی را انجام دهند. جهت انتخاب حرفه‌ای بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس برای معامله گران پیشرفته و مبتدی، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود اما بر اساس تجربه کاربران، متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ معمولاً مثبت‌ترین نتایج را از بررسی‌ها دریافت می‌کنند و اغلب در صدر فهرست بهترین پلتفرم‌های معاملاتی قرار دارند. به نرم افزارهای معاملاتی، پلتفرم معاملاتی (Trading Platform) و یا سکوی معاملاتی نیز گفته میشود. پلتفرم های معاملاتی مشهور بروکرهای فارکس متاتریدر (نسخه ۴ و ۵) و پلتفرم سی تریدر می باشد.

متاتریدر ۴

برنامه متاتریدر ۴ یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد است که خدمات متنوع و مفیدی را در اختیار معامله گران قرار می دهد. این نرم افزار دارای ویژگی‌های فراوانی است که می‌توانید در معاملات خود از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، یادگیری و استفاده از آن آسان است و وجود تعداد بالایی کارشناس حرفه‌ای آموزش و سایت‌های آموزشی، آن را به یکی از بهترین پلتفرم‌های تجارت آنلاین برای مبتدیان و معامله گران حرفه‌ای در فارکس تبدیل کرده است. نرم افزار MetaTrader متعلق به شرکت MetaQuotes بوده و بروکرهای مختلفی آن را به عنوان نرم افزار معاملاتی خود برگزیده اند. علاوه بر این، برای این نرم افزار، مجموعه‌ای قدرتمند از برنامه‌های موبایلی نیز عرضه می شود. این برنامه ها تقریباً برای هر نوع سیستم عاملی از جمله iOS ، Android و Windows در دسترس است. یکی از قوی‌ترین نقاط قوتش؛ ثبات و استیبل بودن آن است، که یکی از دلایلی است که اغلب معامله گران آن را یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی در دنیای فارکس می‌دانند.

متاتریدر ۵

در مورد برنامه متاتریدر ۵ می توان گفت که مشابه متاتریدر ۴ و یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی فارکس در حال حاضر است. اگر بخواهیم به مزایای آن اشاره کنیم؛ متاتریدر ۵ کمی سریعتر است، انواع بیشتری از سفارش‌ها را پشتیبانی می کند، دارای مقدار بیشتری از شاخص‌ها است و دارای برخی ویژگی‌های اضافی است. البته لازم به ذکر است که با این وجود، تفاوت آن با متاتریدر چهار آنقدر چشمگیر نیست که بتواند از متاتریدر ۴ پیشی بگیرد. آنچه در مورد متاتریدر ۵ برای معامله گران و کارگزاران خوب است این است که می تواند حجم بیشتری از ابزارهای معاملاتی را در مقایسه با متاتریدر ۴ اداره کند.

سی تریدر

در سال‌های اخیر، سی تریدر به عنوان یک پلتفرم معاملاتی رقابتی برای معامله‌گران فارکس توسعه داده است. این پلتفرم فارکس، مشابه پلتفرم متاتریدر ، ویژگی‌های نمودار و معاملات پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد اما از آنجایی که متاتریدر یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌ها برای تجارت خودکار است، جامعه آنلاین بزرگی دارد که استراتژی‌ها و شاخص‌های جدیدی را به اشتراک می گذارد. همچنین یافتن پشتیبانی در اینترنت برای پلتفرم‌های متاتریدر بسیار آسان‌تر است.


سوالات مرتبط